[28] Dopóki nie zgasną gwiazdy- Piotr Patykiewicz

Książka: Dopóki nie zgasną gwiazdy
Autor: Piotr Patykiewicz
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 3 czerwca 2015r.
Stan: Posiadam/ Współpraca
Ilość stron: 400 str.
Grubość grzbietu: 2,8 cm
Ocena:  7/10 

,,Najpewniejszym schronieniem dla skarbu mądrości są ludzkie umysły"


Krótki opis: 
Nadchodzi mroźna zima. Góry przemierzają tylko najodważniejsi. Czy dasz radę stoczyć pojedynek z samym diabłem?


Kacper- główny bohater powieści Piotra Patykiewicza, pragnie poznać świat, wreszcie wyruszyć w nieznane i pokazać swojemu bratu, że też coś potrafi. Aby tego dokonać wyrusza prosto przed siebie, w góry. Pomimo tego, że wie o Lucyferze zabijającym ludzi na stokach, śmiało dąży do celu. Niestety zostaje schwytany przez największego wroga, o którym tak wiele słyszał. Zostaje OŚWIECONY. Wkrótce Łukasz przydziela go do nauki u mnichów. Praca wydaje się tam zupełnie nieprzydatna, przynajmniej bohaterowi. Sądzi on, że nauka nigdy nie pomoże w walce z wrogiem.

Co tak naprawdę oznacza wyraz ,,oświecony"? Czy Stachu wreszcie zacznie szanować swojego brata?

Wydanie:
Jak zwykle wydawnictwo SQN wydało śliczną książkę. Posiada skrzydełka, na których znajdują się krótkie recenzje oraz notka o autorze.Stwierdzam, że już okładka sama w sobie przyciągnie niejednego czytelnika. Z pewnością jest to jedna z najładniejszych okładek w mojej biblioteczce. Ponadto powieść została wyposażona w biało czarne ilustracje Rafałą Szłapy, które mocno działają na naszą wyobraźnie.


Moja ocena:
Myślę, że słowiańskie fantasy to coś, czego nigdy nie czytałam. Przede wszystkim urzekła mnie akcja książki dziejąca się w czasie zimy w górach. Do gustu bardzo przypadł mi styl pisania autora. Jest to dość dziwne, gdyż nigdy nie przepadałam za polskimi pisarzami.  Ze strony na stronę początkowo historia wydawała się coraz ciekawsza, jednak w środku akcja zupełnie zbłądziła. Sądzę jednak, że zakończenie było mi w stanie to zrekompensować. Dopóki nie zgasną gwiazdy to nie tylko powieść fantasy, to także książka o dojrzewaniu bohatera, o wchodzeniu w jego dorosłe życie i przetrwaniu.

,,Dopóki nie zgasną gwiazdy" to przede wszystkim powieść dla maniaków fantastyki. Pragnę ją jednak polecić każdemu z Was, gdyż może zaspokoić wszystkie gusta czytelnicze.

Jeszcze raz serdecznie polecam!



Za możliwość przeczytania książki i jej recenzencki egzemplarz dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non!

5 komentarze:

  1. Byłam naprawdę mile zaskoczona ta książką i nie mogę się doczekać jej kontynuacji!
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. To zdecydowanie nie moja bajka, zatem odpuszczę sobie tę lekturę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja chyba też nie do końca. Ale zawsze możesz spróbować.. :)

      Usuń
  3. Hej zostałaś nominowa do Libster Blog Award :) Mam nadzieję, że odpowiesz na nominację, zapraszam :D
    http://nerdprostozksiazki.blogspot.com/2016/05/libster-blog-award-4.html

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Translate